GETUIGENISSEN
CIRCUITPILOTING

Bedankt Rodolphe voor je geduld en voor het delen van je expertise, het was ... geweldig!

Woensdag 30 september 2015, 07.00 uur ...

Rodolphe leidt me naar de ingang van het circuit van Spa-Francorchamps, we komen uit de tunnel en ontdekken op de interne parkeerplaats een pak Porsche, super voorbereid op de baan. Moment van paniek, wat doe ik hier?

Rodolphe stelt me ​​gerust: "Het is homogener, daarom gemakkelijker te beheren dan helemaal gemengd ..." Ja ... 

Volle zon op dit fantastische, magische circuit, ik ben verbijsterd en ongerust, stress overwint me.

Pit-stop bij het grote buffet dat de hele dag open blijft en verplichte briefing voor iedereen, het is zeer goed georganiseerd, de marshals zijn volledig aanwezig op de cursus, dat stelt me ​​een beetje gerust. 

We maken ons klaar, GoPro-camera's, helm, handschoenen, trekhaak op het lichaam,

neem je plaats in de rij en neem dan een bocht achter de tempo-auto op 80 ... de meeste beginnen al te duwen ... de adrenaline is duizend! 

Laten we gaan!

My Focus ST rommelt met zijn 250 pk en doet wat hij wil: op volle snelheid galopperen!

Side car Ik heb al het gevoel dat ik geen probleem zal hebben, het zorgt ervoor ... het is niet mijn geval.

Rodolphe begint zijn harde werk, leert me het verschil tussen het circuit en het normale verkeer,

maar ik weet het, verdomme! Ja, in theorie ...

De eerste sessie van 45 minuten. is betreurenswaardig, bij de eerste pauze ben ik plat aan de morele kant, ik voel me null, ik zeg het en Rodolphe antwoordt me: het is goed, je beseft het wel! 

Kleine stop bij het buffet en een beetje theorie, de blootgestelde foto's van de kampioenen dienen als voorbeelden.

Ik voel me klein. 

Op het tweede uitje beloof ik beter te luisteren, en vooral om beter te presteren, het is een mis

informatie om te allen tijde te beheren.

Rodolphe leert me opnieuw te parkeren, en ik die dacht dat ik zocht ... nooit ver genoeg!

Hij corrigeert me constant, beschermt me tegen de overmeesterde Porsche GT4, Lotus, Caterham en BMW M

die bij me blijven en me afleiden. 

Deze tweede reeks is beter, ik slaag er al in drie of vier trajecten uit 20 te halen.

Bij de volgende pitstop biedt hij aan het stuur van mijn auto te nemen om de ideale banen te tonen. Ik ben het eens. Uiteraard volgt een waanzinnig snel circuit, waar Rodolphe met zijn vingertoppen rijdt, de Porsches niet meer passeren, de ST volgt zonder in het minst te lijden. Ik kan niet hetzelfde zeggen voor mezelf ... tussen Stavelot en de bushalte pis ik bijna in mijn broek: volgens Rodolphe zou het een rechte lijn zijn, niet voor mij, hahaha, ik lach donkergeel. 

Van daaruit voelde ik me meer gerustgesteld en in de loop van de uren slaagde ik erin om soms 50% van de goede banen te volgen, en het belangrijkste: ik begin mijn fouten en die ene seconde te zien voordat ik ze bega. Ik zeg tegen mezelf dat het hele doel van de operatie dat is !!! 

Rodolphe wisselt nu felicitaties en geschreeuw af, ik begin te glimlachen, het is veel beter! 

Samenvattend die dag nam ik een wasbeurt die ik nooit zal vergeten, en ik bracht een dag door die lang in mijn geheugen zal resoneren.

Ik heb in korte tijd veel geleerd.

Wat Francorchamps betreft, superieur, indrukwekkend, zeer technisch, soms beangstigend, altijd fascinerend.

Op een dag zal ik dezelfde ervaring moeten herhalen, er is nog veel te verbeteren, maar nu weet ik dat ik het kan doen. 

Bedankt Rodolphe voor je geduld en voor het delen van je expertise, het was ... geweldig! 

JJL

 

Bedankt Rodolphe voor je geduld en voor het delen van je expertise, het was ... geweldig

2e getuigenis van JJL - 14 april 2017

Hier zijn we terug bij Francorchamps voor een tweede circuit voor coaching. Bij de eerste poging was mijn stress enorm en gaf ik mezelf 4/10.

Deze keer heb ik me goed voorbereid: goed geslapen, niet gestrest, vastbesloten om plezier te hebben en per seconde naar mijn coach te luisteren. Ik weet dat felicitaties moeilijk te krijgen zijn ...

 

Maandenlang leerde ik het circuit uit mijn hoofd met een poster aan de muur van mijn kantoor, het staat in mijn geheugen gegrift, god, het is geweldig dit circuit ...

Mijn Focus ST heeft 35 pk, 10 kg koppel gewonnen en 52 kg verloren. dood gewicht, plus sportpads van Mountune.

Vanaf de eerste ronden merkte Rodolphe mijn meer ontspannen en attente houding op. Ik heb het gevoel dat het vandaag goed zal werken. Omdat het te vroeg is om met de felicitaties te beginnen, zegt hij: "Uw auto rijdt beter" 

Ik voel me echt goed, zelfverzekerd in mijn coach, in mijn vak en in mijn mogelijkheden. Eeuwig probleem: auto's met pure circuits, sneller, maar nu reageer ik sneller, herinnert Rodolphe me: "Rem een ​​beetje om er vanaf te komen en snel je optimale traject te hervatten"

Ik merk dat ik vaak lach, telkens wanneer ik een doos zie die een twijfelachtig traject volgt, dwingt Rodolphe me om de ideale lijn te handhaven, zo ideaal dat ik vaak van krachtigere auto's af kom

 

 

getuigenissen

  • Melis C.
    07-07-2017 15:00
    C’est avec plaisir que j’ai pu constater l’intérêt qu’ils portaient à vos conseils, et surtout les questions qu’ils vous ont posés pendant cette formation. (..) Je ne regrette pas cette formation et même plus je la conseille au professionnel de la route .Monsieur Leenen Administateur gérant de la société City Tax
  • Iza A.
    07-07-2017 15:00
    En résume ce jour là j'ai pris une lessivée que je n'oublierai jamais, et j'ai passé une journée qui va résonner longtemps dans ma mémoire. J'ai appris énormément de choses en peu de temps. Quant à Francorchamps, superbe, impressionnant, très technique… JJL
  • Annelien R.
    07-07-2017 15:00
    L’activité est à recommander à tout ceux qui désirent, en toute convivialité, mieux comprendre leur véhicule et l'ensemble des systèmes d'aide à la conduite et qui ne craignent pas, d’intentionnellement, se mettre en « situation » périlleuse. La fratrie Sandrine, Martin et Jérôme