GETUIGENISSEN
SLIPCONTROLE

GETUIGENISSEN
SLIPCONTROLE

Een kleurrijke ochtend vol mooie momenten

Met Kerstmis ontvingen we een gemeenschappelijk geschenk van onze moeder: rijlessen op glad terrein.

Na een gevaarlijke operatie van de synchronisatie van het dagboek tussen broers en zus, is hier de afspraak met Rodolophe vastgelegd ...

Ondanks het wakker worden (heel) vroeg in de ochtend, gingen we op weg naar het meesterschap met onze instructeur, Rodolphe.

De weg was een gelegenheid om elkaar te leren kennen, maar was ook leergierig om de samen doorgebrachte uren te optimaliseren!

Uit de eerste verklaringen hebben we geleerd dat verkeersveiligheid niet alleen afhankelijk is van de staat van de weg, maar ook van de auto, evenals de acties of reacties van alle bestuurders.

Na een theoretische, duidelijke en zeer kleurrijke presentatie, konden we met de 3 uur praktische oefeningen de behandeling van een auto vanuit een ander gezichtspunt bekijken, met en zonder de rijhulpsystemen.

Deze praktische oefeningen, onderbroken door degelijk advies en vergezeld van veel geduld, zullen ons in staat stellen om de reacties van een auto die we misschien ooit op de weg tegenkomen zoals glijden op een ijslaag of de start van EPS.

De terugkeer werd gemaakt met Rodolphe en de 3 stagiairs misschien erg moe maar verheugd dat ze in alle veiligheid moeilijke rijomstandigheden hadden opgepakt.

De activiteit moet worden aanbevolen aan iedereen die in een gezellige sfeer zijn voertuig en alle rijhulpsystemen beter wil begrijpen en die niet opzettelijk bang is zichzelf in een gevaarlijke "situatie" te brengen.

Het was een kleurrijke ochtend vol prachtige momenten van het delen van ervaringen en het opdoen van nieuwe kennis.

Heel erg bedankt aan Rodolphe.

Broers en zusters Sandrine, Martin en Jérôme


Zoveel effectiever

Januari 2016.

Onze kleine groep vindt Rodolphe op het meestertraject.

Theoretische briefing van 60 minuten om onze kennis te testen en de essentiële punten van het rijden te bekijken (kijktechniek, voertuiggedrag, enz.)

We dalen af ​​op het parcours, op het eerste gezicht niet indrukwekkend, het wisselt ruwe en gladde oppervlakken af ​​en is glad als een spiegel.

Tot onze beschikking een auto die, als optie, het ABS, ESP en andere systemen volledig kan loskoppelen.

We rijden het om de kwartier om de beurt.

Eerste passages om te testen en vooral, in alle veiligheid, de effecten van extreem remmen voelen, met en zonder ABS-systeem. Dit is een oefening om in gedachten te houden voor de dagelijkse weg, stelt het gerust.

Tweede hoofdstuk. Met de afstandsbediening activeert het de gieters die de gladde delen zullen veranderen in echte ijsbanen.

Zet eerst de bocht om en dit zijn prachtige 180 ° -slippers, niet te besturen.

Out of control? "Nee" verzekert me Rodolphe, "je zult controleren!"

Het zou me verbazen zeg ik tegen mezelf laag, het is echt te glad, iets tussen sneeuw en ijs ...

Na twee rampzalige pogingen (voor iedereen) begint de uitleg, eenvoudig en ongeloofwaardig effectief,

en onmiddellijk is er een radicale verandering! De auto vertrekt natuurlijk, maar de inhaalbewegingen zijn erg snel en efficiënt, geen tollen meer waar ik een passieve en hulpeloze passagier van een ongecontroleerde auto word.

Passage na passage haal ik altijd de slip in, ik kan het niet geloven.

 

Derde hoofdstuk: drijven rond een kleine rotonde. Om deze schijnbaar te gemakkelijke oefening een beetje ingewikkelder te maken, is het op bepaalde delen overstroomd en op andere droog.

Vlekkeloze demonstratie van de professor. Hoe gemakkelijk ziet het eruit!

Dan is het onze ... algemene ramp.

We worden allemaal geblokkeerd met de neus naar het midden van de rotonde ... te snel, te langzaam, te abrupt te zacht ...

Ongelofelijk maar waar, vanaf de derde passage begin ik het gedrag van de auto te "voelen", het lukt steeds beter, ik kan er niet overheen komen en het wordt erg leuk. Dat zou ik uren doen! ¬

Gezien als een hobby, is het een duur amusement, net als alles wat motorsport is, maar als een element van veiligheid voor dagelijks rijden, is het een investering die een tiende van het kleinste verkeersongeluk kost.

Zoals Rodolphe tegen mij zei vóór Francorchamps, nog een onvergetelijke ervaring, laten we de "tuning" van de bestuurder zo veel efficiënter en veel belangrijker maken dan de "tuning" van uw auto! "

Het is zo waar!

JJL

 

Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer.
Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden. Cookies worden ook gebruikt voor het personaliseren van advertenties. Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen. Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.
Cookie-instelling bewerken